• Persoane fizice
  • Companii
  • Comercianti parteneri
  • Despre tbi group

Cum să crești vânzarea pe Marketplace-uri ca eMag, elefant.ro

Conform Digital Market Outlook eCommerce-ul va avea o rata de penetrare, pana in 2025, de aproape 56,72% in Romania. Aceasta era la aproximativ 48,12%, in 2021. Desi contextul actual nu este unul tocmai favorabil, daca luam in considerare razboiul din Ucraina si inflatia crescuta, piata de eCommerce din Romania este stabila, chiar cu oportunitati de crestere, potrivit celor mai importante voci din industrie.

Partenerii nostri de la easySales, platforma romanesca care a integrat cele mai relevante marketplace-uri si care te ajuta sa salvezi cu pana la 85% din timpul pierdut cu gestionarea manuala a activitatii pe marketplace-uri, ne ofera cateva sfaturi despre ce trebuie sa ai in vedere pentru ca afacerea ta sa aiba succes in 2023, ce criterii te ajuta sa cresti afacerea pe marketplace si ce poti automatiza pentru a simplifica vanzarea pe marketplace.

Ce trebuie sa ai in vedere pentru ca afacerea ta sa aiba succes in 2023?

  1. Cunoaste piata si modul in care evolueaza comportamentul consumatorului. Este important sa intelegi tendintele pietei, nevoile si comportamentul clientilor, astfel incat sa poti adapta oferta ta si sa te diferentiezi de concurenta. Am observat ca in trendurile din google search din 2022 in Romania se afla „schimbari climatice” ceea ce inseamna ca oamenii au devenit constienti de ceea ce polueaza mediul si poate sunt pregatiti sa ia decizii mai bune si aleg produse care nu impacteaza mediul.
    Ultimii ani au reprezentat schimbari in comportamentul cumparatorului online. Studiul Smart Shopper 2022 al celor de la Google evidentiaza cateva din schimbarile ce au avut loc in preferintele de achizitie online de la perioada pandemiei pana la vremurile tulburi si incerte pe care le traversam. De exemplu, observam ca majoritatea consumatorilor sunt mai atenti la ce cumpara, nu mai fac cumparaturi din impuls ca in anii trecuti si sunt mai chibzuiti cu bugetele. Prin urmare, poti aduce mai multe detalii si caracteristici la descrierea de produse.

Romania statistics

  1. Foloseste tehnologia: Utilizeaza tehnologiile moderne pentru a automatiza si a optimiza procesele afacerii tale, cum ar fi sincronizarea automata a stocurilor, notificari de sms si e-mail automate, procesare bulk comenzi prin generarea de facturi si AWB-uri automate, introducerea unui sistem de CRM. Evolutia tehnologiei prin platforme de integrare marketplace-uri isi pun amprenta in eCommerce-ul autohton si ajuta firmele sa se extinda mai usor si sa testeze ce canale sunt mai atractive. Antreprenorii deschisi la solutii care le automatizeaza afacerea devin mai competitivi. Cu software-ul potrivit, poti vinde pe mai multe canale relevante, cu acelasi efort de care ai nevoie pentru a vinde pe un singur canal. Iata ce poti automatiza in procesele de vanzare pe marketplace:

 

Update stocuri in timp real. Monitorizarea stocurilor in timp real, peste toate canalele, astfel incat sa poti actualiza automat informatiile despre disponibilitatea produselor de pe site-ul tau si de pe marketplace-urile cu care colaborezi este o functionalitate necesara pentru a nu vinde produse fara stoc. O data ce alegi o solutie de integrare prin API cu marketplace-uri relevante din piata poti conecta mai multe magazine online si te poti bucura de sincronizare stocuri si preturi.

Comenzile inregistrate in platforma si confirmate de tine vor actualiza  stocul peste toate produsele.

Redimensionari automate imagini trimise in oferta produs si poze cu fundal transparent

Este o functionalitate ce te ajuta sa rezolvi rapid restrictiile impuse de marketplace pentru a obtine o documentie de produs valida: dimenisune minima, fundal alb, etc. Conform ultimelor studii, imaginile pe fundal alb cresc vanzarile si capteaza interesul consumatorului, prezentand o imagine de ansamblu curata, prin urmare au fost impuse pe multe marketplace-uri.

Traduceri automate documentatie de produs

easySales a rezolvat bariera de comunicare pentru mii de utilizatori din marketplace-uri! A dezvoltat la cerinta clientilor solutia de traducere automata care le faciliteaza prezenta pe marketplace-uri din strainatate.

Procesarea de Comenzi prin generare bulk si automat a facturilor si AWB

Poti procesa volume mari de facturi, AWB-uri si poti genera un singur PDF. Importurile de produse si procesari in masa, plus ajustari rapide pe documentatia de produse te ajuta enorm sa salvezi timp

Platforma easySales

  1. Adapteaza-te la schimbarile din piata: in 2023 se pot observa schimbari majore in piata, cum ar fi evolutia tehnologiei sau a regulilor de afaceri. Asigura-te ca esti adaptabil si flexibil, astfel incat sa poti face fata acestor schimbari si sa profiti de oportunitatile lor.
  2. Investeste in marketing pentru a-ti creste vizibilitatea si a atrage noi clienti. Foloseste diverse canale de marketing, cum ar fi retelele sociale sau publicitatea online, pentru a-ti promova produsele si serviciile.
  3. Construieste relatii cu clientii: Construieste relatii puternice cu clientii tai prin oferirea unui serviciu exceptional si prin comunicare deschisa si transparenta. Acest lucru te ajuta la cresterea loialitatii clientilor si la atragerea de noi clienti prin recomandari.

Marketplace-uri sunt platforme stabile care deja au integrat modalitati de atragere si de fidelizarea a audientei si te ajuta sa iti extinzi afacerea si sa iti maximizezi vanzarile.

 

Beneficiile de a vinde pe marketplace-uri relevante

Ca o solutie a cresterii vanzarilor, extinderea pe marketplace-uri este o strategie potrivita in functie de specificul afacerii si de obiectivele tale. Iata beneficiile:

Acces la o audienta mare si fidelizata: Platformele de marketplace au o audienta mare si diversa, ceea ce poate ajuta la atragerea unui numar mai mare de clienti potentiali.

Costuri de marketing reduse: Platformele de marketplace au deja o baza de clienti existenta, ceea ce inseamna ca nu trebuie sa investesti atat de mult in marketing pentru a-ti atrage clientii.

Utilizarea instrumentelor de vanzare: Multe marketplace-uri ofera instrumente si optiuni pentru a-ti usura procesul de vanzare, cum ar fi integrarea cu sistemele de plata sau optiuni de livrare.

Cresterea vizibilitatii: Cand vinzi pe marketplace-uri, produsele tale vor fi mai usor de gasit de catre clienti, prin prisma faptului ca se cer foarte multe detalii la listarea unui produs, ceea ce poate duce la o crestere a vanzarilor.

Diversificarea canalelor de vanzare: Vanzarea pe marketplace-uri poate oferi oportunitati suplimentare de vanzare prin intermediul unor canale de vanzare suplimentare, precum si posibilitatea de a ajunge la clienti noi.

Criterii de avut in vedere pentru a creste afacerea pe marketplace

Cand listezi produse pe un nou marketplace, exista mai multe criterii de avut in vedere:

  1. Analizeaza cererea pentru produsele tale: Cercetarea pentru produsul tau este necesara si esentiala pentru a intelege cum sa te pozitionezi si ce alte beneficii sa oferi.
  2. Ofera garantii extra – poti oferi garantii extra la produsele tale in mod gratuit sau ca si valoare adaugata la cosul de cumparaturi (garantia produselor se extinde contracost). Ofera servicii de calitate in mod constant, cum ar fi livrare rapida si returnare usoara a produselor. Acest lucru va ajuta la construirea unei reputatii pozitive si la atragerea de noi clienti.
  3. Analizeaza marja de profit si limitele de preturi: compara preturile cu produse similare de pe piata pentru a te asigura ca ramai competitiv.
  4. Descrierea produsului si optimizarea listingului: asigura-te ca descrierile produsului sunt clare, concise si includ toate detaliile relevante, cum ar fi dimensiunea, culoarea si materialul. Rochie rosie de catifea de ocazie, poate fi o descriere completa.
  5. Imaginile produsului sa fie de calitate si reale care prezinta produsul din mai multe unghiuri.
  6. Promoveaza-ti produsele: Foloseste instrumentele de marketing oferite de platforma de marketplace si fi deschis sa faci parte din campaniile de promovare care se preteaza pentru produsele tale. De exemplu, poti utiliza anunturi platite sau campanii de email marketing.
  7. Costurile de livrare: ia in considerare costul si logistica expedierii produselor tale sa fie incluse in pret.
  8. Politica de returnare: asigura-te ca ai o politica clara si flexibila de returnare, usor de inteles de catre clienti ce nu necesita completare formulare.
  9. Monitorizeaza feedback-ul si recenziile: incurajeaza clientii sa lase feedback si ai grija ca recenziile sa fie bune si sa contina detalii apreciate de clienti, pentru a creste increderea potentialilor cumparatori.
  10. Conformitate: fi constient de regulile si liniile directoare ale marketplace-ului si asigura-te ca produsele tale respecta toate cerintele legale si de reglementare.

 

Concluzie 

Lumea noastra devine din ce in ce mai digitala, ceea ce transforma si modul in care functioneaza economia. Lipsa automatizarilor si a integrarii costa mai mult fata de implementarea propriu-zisa.

Mediul dinamic din eCommerce tinde sa te ia prin surprindere? Ramai conectat la comunitati de eCommerce si apeleaza la specialisti care dezvolta solutii ce nu implica cunostinte de programare.

Poti face parte din grupul easySales Romania – eCommerce Network.

Daca ai nevoie de ajutor pentru a vinde eficient si simplificat pe marketplace-uri si pentru a scala in Ungaria si Bulgaria echipa easySales, este la un click distanta.

Beneficiaza de 14 zile testare gratuita a platformei easySales si beneficiezi de:

  1. Listare simplificata produse pe marketplace-uri Flanco, eMag, Doraly, cel.ro, eBay, Decathlon
  2. Acces la o singura platforma, in loc de mai multe
  3. Sincronizare automate stocuri si preturi pe toate canalele, in timp real
  4. Procesare comenzi bulk, intr-un singur loc, indiferent de sursa lor
  5. Acces la o echipa de suport agila.

 

Iar daca vrei sa descoperi si alte informatii utile despre eCommerce si noi dezvoltari sau beneficii parteneri easySales, acceseaza blogul easySales aici: blogul easySales.

Ultimele articole

Citeste mai mult
DECEMBRIE 2021: REUSITA
SEPTEMBRIE 2021: RASPLATA
AUGUST 2021: COLABORARE
IULIE 2021: FLEXIBILITATE
IUNIE 2021: LOIALITATE
MAI 2021: EVENIMENTE