Wrap-Up 2020
„Ce naiba s-a intamplat in ultimele 12 luni” este o intrebare pe care probabil multi dintre voi v-ati pus-o. Da, si noi. Iata raspunsul despre tot ceea ce s-a intamplat la TBI in 2020, pregatit special pentru voi. Asta pentru ca, bun sau rau, 2020 a venit cu momente importante pentru noi toti.
A fost un an dificil si diferit, chiar si pentru o banca altfel cum suntem noi. La inceputul anului aveam o multime de planuri pe care a trebuit sa le ajustam din mers, dar ne-am adaptat tuturor provocarilor. Nu putem spune ca nu am fost afectati de vremurile fara precedent in care traim cu totii, dar am demonstrat inca o data ca suntem o echipa rezistenta, care pune mereu clientii pe primul loc.
Abia asteptam sa va spunem mai multe – si sa dezvaluim citeva dintre planurile pentru 2021. Deci, sa incepem!
Ce am realizat
Imaginea de ansamblu
Tineti minte ca anul trecut pe vremea asta va povesteam despre planurile noastre pentru 2020. Voiam sa lansam aplicatia mobila, sa oferim mai multe servicii comerciantilor parteneri, sa punem clientii in centrul unui univers de servicii digitale si sa intram pe noi piete din UE. Dintre acestea, toate cu exceptia ultimului s-au adeverit. Nu-i rau deloc pentru un an cum a fost cel care tocmai s-a incheiat. In 2020, in ciuda scaderii generale a increderii consumatorilor, am observat o crestere semnificativa a canalelor noastre online. In cele din urma, am atins inca o data pragul de mai bine de 1 milion de cereri de creditare in Bulgaria si Romania, in conformitate cu asteptarile noastre dinaintea pandemiei. Asta nu inseamna doar ca suntem printre campionii pietei de creditare din sud-estul Europei, acum putem spune cu mandrie – si cu voce tare ;) – ca unul din cinci potentiali clienti din Bulgaria a avut incredere in noi.
Satisfactia clientilor are un impact direct asupra afacerii noastre – in luna aprilie am fost din nou pe locul intai in randul bancilor din Bulgaria la eficienta si profitabilitate . Si de vreme ce ne dorim sa simplificam experienta clientilor nostri, am lansat noua arhitectura de brand . Am transformat Call Center-ul dintr-un canal rudimentar de relatii cu clientii intr-un adevarat centru de vanzari.
Felicitari uneia dintre cele mai importante piese din marele nostru puzzle – echipa TBI. Performanta remarcabila din acest an ciudat a aratat clar ca toti impartasim valori care ajuta compania sa prospere. Si pe care vrem sa le impartasim lumii. Suntem curajosi, suntem pasionati si ne pasa (sau cel putin asa credem ;) ) – si ne bucuram sa dovedim toate acestea in fiecare zi! Iar aici apare cireasa de pe tort: simbolul acestor valori este Tibi , mascota unicorn cu suflet rebel.
Provocarea
In viata, sa ai oameni minunati de partea ta ajuta intotdeauna – si acelasi lucru este valabil si in business, mai ales in vremuri dificile. In echipa noastra avem o multime de oameni inteligenti si pragmatici care au intuit pericolul suficient de devreme. Am creat si implementat rapid o abordare strategica pe patru piloni, bazata pe optimizarea costurilor, gestionarea lichiditatii si protejarea sigurantei clientilor si echipei noastre. In doar citeva zile am „instalat” scuturi de protectie pentru fiecare dintre clientii nostri care interactioneaza cu noi in sucursale, am oferit masti tuturor angajatilor nostri din Bulgaria si din Romania si am dezinfectat fiecare colt al birourilor si sucursalelor noastre de mai multe ori pe saptamina. Am mers chiar mai departe si am instalat porti de dezinfectie la intrarile sediilor noastre din Sofia si Bucuresti.
Echipa noastra nu a incetat nicio clipa sa lucreze si sa serveasca clientii – chiar daca multi dintre noi si-au mutat biroul acasa. Si am organizat intalnirile noastre periodice Town Hall si intalnirile strategice in mediul online – in fond, fiecare echipa puternica trebuie sa fie sustinuta si sa petreaca timp impreuna.
Noi produse si servicii orientate spre client
Daca ati urmarit Wrap-Up-ul nostru de-a lungul anilor, stiti povestea aplicatiei noastre. Eram atit de hotarati sa o facem in cel mai bun mod posibil, incat ne-a luat ceva mai mult timp decit am planificat. Ei bine… un moment de suspans… este gata. Deocamdata, doar clientii nostri cei mai devotati o folosesc si se pare ca le place (ratingul de 4,7 pe App Store este un prag impresionant de atins). In timp, vom construi restul tool-urilor noastre de mobile banking in jurul acestei aplicatii si o vom oferi publicului larg. Pe scurt – aplicatia urmeaza calea planificata. 2020 ne-a provocat, de asemenea, sa regandim unele dintre produsele pe care le oferim. In Romania, de exemplu, am lansat TBI DUO, un imprumut garantat de un codebitor destinat clientilor care, din orice motiv, nu sunt eligibili sa primeasca finantare. Produsul sustine misiunea noastra de a fi un creditor incluziv si, in doar citeva saptamani, mii de clienti noi au avut incredere in noi si au solicitat un astfel de imprumut. In Bulgaria si Romania, ofertele noastre au fost extinse cu imprumuturi fara dobanda, necesare acum mai mult ca niciodata. Si exista, de asemenea, TBI NEON, un card de debit fara comisioane. Face parte din ecosistemul bancar de zi cu zi al TBI si a fost recent recunoscut de mass-media drept unul dintre produsele cu cele mai competitive costuri din piata.
Parteneriate puternice
Ultimele luni ne-au facut sa ne dam seama cat de important este sa construim relatii de durata, indiferent de timpul petrecut separat sau de distanta. La TBI Bank avem mii de companii cu care am incheiat parteneriate si suntem bucurosi sa impartasim momentele bune sau rele. Sustinem creditele la punctul de cumparare si crestem vanzarile a peste 10.000 locatii ale comerciantilor – mari (eMAg, Altex, Flanco, Tehnomarket, Technopolis, Zora) sau medii si mici (Studio Moderna, Dr. Leahu, Oney). Lor si clientilor comuni le oferim in mod constant solutii noi si mai bune. Din punct de vedere tehnic, lucram cu parteneri de talie mondiala precum motorul nostru de digitalizare FintechOS, motorul nostru de luare a deciziilor de risc Provenir, ONFIDO (pentru verificarea identitatii) si multi altii. Cind vine vorba de activitatile bancare traditionale, in ianuarie 2020 (parca ar fi acum un deceniu, nu-i asa) am fost prima banca din Europa de Sud-Est care s-a alaturat SEPA Instant, sistemul de plata care permite transferuri de bani in timp real intre banci cu sediul in UE. Am facut-o in parteneriat cu Banca Centrala a Lituaniei, una dintre fortele motrice ale inovatiei fintech din Europa. Cu toate acestea, poate lucram cu unele dintre cele mai remarcabile companii de pe glob, dar cei mai puternici parteneri raman clientii nostri. Lor si companiilor care ne sunt alaturi – va multumim pentru incredere!
Am continuat sa fim vocali
Cind lumea traversa „vechiul normal”, membrii echipei noastre erau invitati si prezentatori la diferite evenimente si conferinte din toata Europa. Am inceput puternic in ianuarie 2020 cu o prezentare la MPE din Berlin, cel mai mare eveniment de plati la comerciant din Europa. Dar apoi, lucrurile au inghetat. Ei bine, asta nu ne-a impiedicat sa continuam sa fim vocali. Tocmai am schimbat scena traditionala cu o scena online. Am fost prezentati in mass-media internationale din SUA pana in Marea Britanie. Si ne face placere sa vedem cum comunitatea noastra, pe care o cultivam deja de un an, creste si tot mai multi oameni din toate colturile lumii sunt interesati de ceea ce facem – si cum facem. Cel mai bun exemplu in acest sens este comunitatea noastra pe LinkedIn, care aproape s-au dublat in numai un an. TBI Bank s-a clasat pe primul loc in categoria Innovative employer branding la premiile B2B, iar colegii nostri au fost recunoscuti drept cei mai activi pe LinkedIn din randul bancilor din Europa de Sud-Est. In concluzie, nu putem sa ne oprim din vorbit, mai ales cind povestea noastra este atit de bine primita ;)
Ne-am implicat in societate
Intr-un an plin de provocari extraordinare pentru toata lumea, noi la TBI am incercat sa jucam un mic rol in societate. De la actiuni de plantare de copaci, pina la donatii umile pentru nevoile medicale neasteptate ale sistemelor de sanatate din Bulgaria si Romania sau sprijin pentru initiative caritabile de Craciun din Bulgaria si a mamelor copiilor cu dizabilitati, credem ca am facut tot ce ne-a stat in puteri. Si vrem sa continuam si in viitor.
Unde am esuat
Ar fi o scuza slaba sa dam pur si simplu vina pe pandemie pentru toate lucrurile pe care nu am reusit sa le facem in 2020 – si, de fapt, am facut o treaba buna sa ne adaptam si prioritizam ceea ce trebuie facut. Proiectul de rebranding al birourilor noastre din toata Bulgaria si Romania a fost mai intai inghetat si ulterior continuat intr-un ritm mai lent (care deja era lent). Modelul „phygital” pe care l-am adoptat – imbinand canale digitale puternice cu locatii offline – depinde de locatii prietenoase cu clientii si stim ca putem face mai mult pentru a le optimiza.
Din punct de vedere digital, „komanda” a fost foarte dornica sa reproduca platforma noastra de depozite online, de succes in Romania, si pe piata din Bulgaria. Acest plan a fost, de asemenea, pus in asteptare pana in 2021, deoarece mai multe resurse trebuiau prioritizate pentru alte proiecte. A existat si acest proiect de achizitie pe care echipa noastra a petrecut ceva timp. Ne-ar fi permis sa intram intr-un nou segment de creditare si sa oferim clientilor nostri mai multe oportunitati si noi produse. Pentru a nu intarzia alte proiecte strategice, am decis sa punem in asteptare si acest plan si sa ne concentram pe liniile noastre de afaceri deja de succes. Si, in cele din urma, nu am reusit sa oferim echipelor noastre petrecerea de Craciun pe care o merita (au existat citeva petreceri legendare de-a lungul anilor). Aici, putem da vina pe pandemie, deoarece organizarea unui astfel de eveniment in siguranta a devenit imposibil, dar, hei, se va termina in curand si vom petrece din nou de parca ar fi 2019 ;)
Ce planuri avem
Sa spunem lucrurilor pe nume – o parte din echipa TBI a lucrat din greu in perioada sarbatorilor de Craciun pentru ca o serie de idei sa se materializeze pentru clientii nostri. Nu va putem spune mai multe, dar nu va vom dezamagi. Ceea ce putem dezvalui este ca in 2021 ne vom concentra pe dezvoltarea mai multor functii pentru super-aplicatia noastra. Acesta va oferi clientilor nostri din Bulgaria o experienta mai bogata si va arata si se va simti diferit comparativ cu orice altceva ati vazut pina acum. Spunem mereu ca tot ceea ce facem este pentru confortul clientilor nostri si ce este mai bine pentru ei decit sa aiba multe functionalitati la citeva click-uri distanta. Clientii nostri de depozite din Bulgaria, Romania si Germania vor fi surprinsi de noi produse si functionalitati. Clientii si comerciantii parteneri vor primi mai multe servicii personalizate – inclusiv un imprumut pentru achizitii mici. Vom cauta cele mai bune talente din Bulgaria, Romania, Ucraina si, sincer, oriunde (avem colegi de 15 nationalitati iar un membru al echipei lucreaza din Australia, fie ca va vine sau nu sa credeti). Vom lucra in continuare de acasa si se pastreaza si politica „hot desk” aplicata in sediile noastre centrale. A, si sa nu uitam, intentionam sa intram pe cel putin o piata europeana noua. Ramaneti pe frecventa si vom povesti totul.
–
Asadar, acesta a fost 2020 pentru noi, la TBI. Va dorim sa aveti grija de voi si de sanatate in 2021. Si, nu uitati: 2020 a trecut ;)
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
__cfruid | session | Cloudflare sets this cookie to identify trusted web traffic. |
_GRECAPTCHA | 6 months | Google Recaptcha service sets this cookie to identify bots to protect the website against malicious spam attacks. |
cookielawinfo-checkbox-advertisement | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category . |
cookielawinfo-checkbox-analytics | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie records the user consent for the cookies in the "Analytics" category. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 1 year | The GDPR Cookie Consent plugin sets the cookie to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie records the user consent for the cookies in the "Necessary" category. |
cookielawinfo-checkbox-others | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie stores user consent for cookies in the category "Others". |
CookieLawInfoConsent | 1 year | CookieYes sets this cookie to record the default button state of the corresponding category and the status of CCPA. It works only in coordination with the primary cookie. |
ep201 | 1 hour | This cookie is set by Wufoo for load balancing, site traffic and preventing site abuse. |
incap_ses_* | session | This is an Incapsula DDoS Protection and Web Application Firewall cookie that is used to relate HTTP requests to a certain session. |
PHPSESSID | session | This cookie is native to PHP applications. The cookie is used to store and identify a users' unique session ID for the purpose of managing user session on the website. The cookie is a session cookies and is deleted when all the browser windows are closed. |
viewed_cookie_policy | 1 year | The GDPR Cookie Consent plugin sets the cookie to store whether or not the user has consented to use cookies. It does not store any personal data. |
visid_incap_* | 1 year | Incapsula sets this cookie to provide cloud-based website security services. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_dc_gtm_UA-104993067-2 | 1 minute | No description |
_splunk_rum_sid | 15 minutes | Description is currently not available. |
AnalyticsSyncHistory | 1 month | No description |
CX_448903962 | 1 year | Description is currently not available. |
incap_ses_1184_2226261 | session | No description |
incap_ses_1184_2729474 | session | No description |
incap_ses_1185_2226261 | session | No description |
incap_ses_1185_2729474 | session | No description |
incap_ses_1319_2226261 | session | No description |
incap_ses_1364_2226261 | session | No description |
incap_ses_1371_2226261 | session | No description |
incap_ses_1372_2226261 | session | No description |
incap_ses_1372_2729474 | session | No description |
incap_ses_1578_2226261 | session | No description |
incap_ses_1579_2226261 | session | No description |
incap_ses_1580_2226261 | session | No description |
incap_ses_1581_2226261 | session | No description |
incap_ses_1582_2226261 | session | No description |
incap_ses_197_2226261 | session | No description |
incap_ses_198_2226261 | session | No description |
incap_ses_340_2226261 | session | No description |
incap_ses_368_2226261 | session | No description |
incap_ses_373_2225636 | session | No description |
incap_ses_373_2226261 | session | No description |
incap_ses_373_2729474 | session | No description |
incap_ses_374_2226261 | session | No description |
incap_ses_452_2226261 | session | No description |
incap_ses_454_2226261 | session | No description |
incap_ses_454_2729474 | session | No description |
incap_ses_455_2226261 | session | No description |
incap_ses_456_2226261 | session | No description |
incap_ses_457_2226261 | session | No description |
incap_ses_458_2226261 | session | No description |
incap_ses_7227_2226261 | session | No description |
incap_ses_801_2226261 | session | No description |
incap_ses_802_2226261 | session | No description |
incap_ses_8076_2226261 | session | No description |
incap_ses_8218_2226261 | session | No description |
incap_ses_8218_2729474 | session | No description |
incap_ses_873_2226261 | session | No description |
incap_ses_874_2226261 | session | No description |
incap_ses_9117_2226261 | session | No description |
incap_ses_9196_2226261 | session | No description |
incap_ses_9206_2226261 | session | No description |
incap_ses_9218_2226261 | session | No description |
li_gc | 5 months 27 days | No description |
SL_C_23361dd035530_DOMAIN | session | Description is currently not available. |
visid_incap_2225636 | 1 year | No description |
visid_incap_2226261 | 1 year | No description |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_fbp | 3 months | This cookie is set by Facebook to display advertisements when either on Facebook or on a digital platform powered by Facebook advertising, after visiting the website. |
bcookie | 1 year | LinkedIn sets this cookie from LinkedIn share buttons and ad tags to recognize browser ID. |
bscookie | 1 year | LinkedIn sets this cookie to store performed actions on the website. |
fr | 3 months | Facebook sets this cookie to show relevant advertisements to users by tracking user behaviour across the web, on sites that have Facebook pixel or Facebook social plugin. |
IDE | 1 year 24 days | Google DoubleClick IDE cookies are used to store information about how the user uses the website to present them with relevant ads and according to the user profile. |
lang | session | LinkedIn sets this cookie to remember a user's language setting. |
li_sugr | 3 months | LinkedIn sets this cookie to collect user behaviour data to optimise the website and make advertisements on the website more relevant. |
lidc | 1 day | LinkedIn sets the lidc cookie to facilitate data center selection. |
test_cookie | 15 minutes | The test_cookie is set by doubleclick.net and is used to determine if the user's browser supports cookies. |
UserMatchHistory | 1 month | LinkedIn sets this cookie for LinkedIn Ads ID syncing. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 5 months 27 days | A cookie set by YouTube to measure bandwidth that determines whether the user gets the new or old player interface. |
VISITOR_PRIVACY_METADATA | 6 months | YouTube sets this cookie to store the user's cookie consent state for the current domain. |
YSC | session | YSC cookie is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos on Youtube pages. |
yt-remote-connected-devices | never | YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video. |
yt-remote-device-id | never | YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video. |
yt.innertube::nextId | never | This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen. |
yt.innertube::requests | never | This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
___utmvc | less than a minute | The ___utmvc cookie is installed by Google Analytics to gather data on the user's site usage. This data is then used to compile reports and improve the site. |
_ga | 1 year 1 month 4 days | Google Analytics sets this cookie to calculate visitor, session and campaign data and track site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognise unique visitors. |
_ga_* | 1 year 1 month 4 days | Google Analytics sets this cookie to store and count page views. |
_ga_BXT38366YK | 2 years | This cookie is installed by Google Analytics. |
_gat_gtag_UA_104993067_1 | 1 minute | Set by Google to distinguish users. |
_gat_gtag_UA_104993067_2 | 1 minute | Set by Google to distinguish users. |
_gcl_au | 3 months | Provided by Google Tag Manager to experiment advertisement efficiency of websites using their services. |
_gid | 1 day | Installed by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously. |
CONSENT | 2 years | YouTube sets this cookie via embedded youtube-videos and registers anonymous statistical data. |
vuid | 2 years | Vimeo installs this cookie to collect tracking information by setting a unique ID to embed videos to the website. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
__cf_bm | 30 minutes | This cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management. |
_dc_gtm_UA-* | 1 minute | Google Analytics sets this cookie to load the Google Analytics script tag. |
ep203 | 3 months | Surveymonkey sets this cookie to mitigate account sharing. |