Tibi
Tibi
lines lines

Intrebari frecvente

Ai nevoie rapid de mai multe raspunsuri? Click pe una dintre sectiunile de mai jos pentru a afla raspunsurile la cele mai frecvente intrebari.

Daca tot nu gasesti raspunsul la intrebarea ta, poti apela Contact Center la numarul de telefon 021 529 86 00 sau trimite un email la adresa ccc@tbicallcenter.ro.

Intrebari frecvente

  • Depozitul Online
  • Depozitul Simplu
  • Creditul de nevoi personale
  • Card de Credit
  • Reprezentare
  • OUG 90/2022
1. Cine poate deschide un Depozit Online?
Pot deschide un Depozit Online cetatenii romani, rezidenti, in varsta de cel putin 18 ani care au un cont deschis la orice banca din Romania.
2. Care sunt documentele necesare?
Ai nevoie doar de o poza lizibila a actului de identitate.
3. Dobanda este fixa sau variabila?
Dobanda este fixa pe toata durata depozitului.
4. In cat timp mi se aproba cererea de constituire a Depozitului Online?
In functie de numarul cererilor primite, aprobarea poate dura de la cateva ore pana la maxim 24h. In urma aprobarii cererii vei primi prin email contul IBAN in care va trebui sa transferi suma necesara constituirii depozitului.
5. Ce costuri am?

Deschiderea depozitelor online este complet gratuita! Ai 0 comision de administrare, 0 comision la incasarea sumelor prin transfer bancar din alte banci la tbi bank si 0 comision la retragerea in numerar sau prin transfer bancar a sumelor din depozit.

6. Cate depozite online pot sa deschid?
Poti deschide un numar nelimitat de depozite online. Oricand doresti sa constitui un depozit nou trebuie doar sa te loghezi in Platforma Online, utilizand adresa de email impreuna cu parola aleasa si sa completezi o noua cerere de depozit.
7. Cum pot retrage sumele disponibile la scadenta?

In functie de optiunea aleasa in momentul constituirii depozitului, sumele disponibile la scadenta vor putea fi retrase in numerar din agentiile tbi bank sau prin transfer bancar catre contul din care au fost initial transmise fondurile. Pentru retragerea in numerar a sumelor va trebui sa te prezinti personal la una dintre agentiile noastre din Bucuresti, Iasi, Constanta, Craiova, Timisoara, Oradea sau Pitesti.

8. Pot lichida depozitul inainte de scadenta?

Poti lichida depozitul in orice moment, urmand ca sumele disponibile sa fie retrase conform optiunii alese la constituirea depozitului - retragere in numerar intr-una din agentiile tbi bank sau transfer bancar. Lichidarea anticipata a depozitului atrage dupa sine aplicarea valorii dobanzii practicate de Banca la contul curent standard din ziua lichidarii anticipate, pentru perioada scursa de la data constituirii depozitului pana la data lichidarii acestuia. Dobanda astfel calculata se va impozita conform reglementarilor legale in materie, valabile la data platii dobanzii.

9. Cum sunt garantate fondurile deponentilor?
Depozitele constituite la TBI Bank EAD Sofia Sucursala Bucuresti sunt garantate de Fondul de Garantare a Depozitelor Bancare din Bulgaria, in limita plafonului de 100 000 EUR per deponent. Pentru informatii suplimentare acceseaza: https://www.dif.bg/en/for-depositors/for-depositors Formularul pentru Informatiile oferite Deponentilor
10. Care sunt pasii pe care trebuie sa-i urmez pentru a deschide un Depozit Online?
Selectezi produsul de depozit care se potriveste cel mai bine nevoilor tale, citesti si accepti termenii si conditiile, furnizezi cateva date de contact impreuna cu datele personale, incarci o poza lizibila a actului de identitate si confirmi cererea prin intermediul codului unic primit prin SMS. Rapid si usor - totul ar trebui sa dureze cel mult 10 minute! Utimul pas este transferul sumei din contul tau deschis la orice alta banca din Romania in contul IBAN al depozitului, pe care il vei primi pe email dupa aprobarea cererii. Indata ce banii vor ajunge in cont, depozitul se va constitui automat, iar pe email vei primi contractul de depozit.
11. Pot adauga sume noi?
Poti adauga sume noi prin deschiderea unui nou depozit.
12. Cand si cum se va retine impozitul pe venit?
Impozitul pe venit de 10% se va retine inainte de plata dobanzii datorate si va fi transferat ulterior la Agentia Nationala de Administrare Fiscala.
1. Cum pot deschide un depozit in cadrul tbi bank?

Poti deschide un depozit in EUR, USD sau LEI la oricare din agentiile tbi bank din Bucuresti, Iasi, Constanta, Craiova, Timisoara, Oradea sau Pitesti. Mai mult, poti aplica online pentru un depozit in LEI, completand o cerere in Platforma de Depozite.

2. Ce costuri am?

Ai 0 comision de administrare pentru conturile standard, 0 comision la incasarea sumelor prin transfer bancar din alte banci la tbi bank si 0 comision la retragerea in numerar la data scadentei.

3. Dobanda este fixa sau variabila?
Dobanda este fixa pe toata durata depozitului.
4. Pot adauga sume noi?
Poti adauga sume noi prin deschiderea unui nou depozit.
5. Cand si cum se va retine impozitul pe venit?
Impozitul pe venit de 10% se va retine inainte de plata dobanzii datorate si va fi transferat ulterior la Agentia Nationala de Administrare Fiscala.
1. Care sunt conditiile de acordare a creditului?
  • vechime la actualul loc de munca:  minim 3 luni neintrerupte
  • varsta aplicantilor: de la 21 ani pana la 75 ani (varsta maxima a aplicantului la data finalizarii contractului de credit)
  • venit minim lunar acceptat: salariul minim net pe economie
  • pensia minima acceptata: 1000 lei
2. Care sunt documentele necesare pentru a solicita un credit?
  • actul de identitate in original
  • acord ANAF / ultimul talon de pensie in original
  • cerere credit de nevoi personale
  • acord prelucrare date cu caracter personal
  • acordul de consultare al Biroului de Credit

*In situatii speciale, tbi bank isi rezerva dreptul de a cere si alte documente in afara celor specificate mai sus.

3. Care este valoarea maxima a creditului pe care o pot obtine?

Valoarea maxima pe care o puteti obtine este determinata de veniturile si cheltuielile lunare, precum si in functie de gradul de indatorare existent la momentul incheierii creditului, fara a depasi plafonul de 60 000 RON.

4. Care este perioada maxima pe care pot solicita un credit?
Perioada maxima este de 60 luni cu conditia ca la sfarsitul perioadei contractuale varsta implinita sa nu depaseasca 75 de ani.
5. Se poate achita anticipat creditul?
Da, clientul are dreptul in orice moment de a rambursa anticipat integral sau partial obligatiile sale de plata pe intreaga durata a contractului.
6. Unde se achita ratele?
1. Online cu un card de debit emis in RON, prin introducerea CNP-ului titularului de contract si a unei adrese de e-mail valide. 2. Rapid si simplu, la orice punct de incasare PayPoint sau SelfPay (ZebraPay). 3. Transfer bancar (cu minim 3 zile lucratoare inainte de data scadenta) in urmatorul cont:
  • TBI Bank EAD Sofia – Sucursala Bucuresti: RO67TBIB9311001900031103
1. Pana la ce data poti efectua tranzactii cu cardul?
Poti efectua tranzactii cu cardul de credit pana la 30 Septembrie 2020. Dupa aceasta data, din limita de credit ramasa, poti continua sa cumperi in rate din magazinele online ale partenerilor nostri, fara drumuri la banca, rapid si simplu.
2. Ce tranzactii vei putea efectua dupa inactivarea cardului?
Nu vei mai putea efectua tranzactii cu cardul, insa poti face in continuare cumparaturi de la parteneri (online), din limita de credit.
3. Ce se intampla cu obligatiile tale de plata?
Ai posibilitatea de refinantare a datoriei existente pe cardul tau, prin acordarea unui Credit de Consum utilizand politica de creditare curenta. SAU Poti achita intreaga suma datorata pana la 30 Septembrie 2020. Este foarte important sa stii ca tranzactiile tale aferente vor fi mentinute si administrate in forma mentionata in Contractul tau de credit pana in Mai 2023.
4. Cum poti opta pentru refinantare?

La adresa de e-mail ccc@tbicallcenter.ro, sunand la Serviciul Relatii Clienti la numarul de telefon 021 529 86 00, sau in orice sucursala tbi bank.

5. Cum pot verifica suma totala de plata?
Sunand la numarul de telefon 021 202 69 99 sau prin verificarea extrasului lunar de cont transmis.
Cum ne puteti contacta prin reprezentant?
In situatia in care alegeti sau sunteti nevoiti sa ne contactati prin reprezentant, va trebui sa luati in considerare urmatoarele:
  • Daca este vorba despre o procura, aceasta va trebui sa fie autentificata la notar sau imputernicire avocatiala;
  • Daca este vorba despre minori, solicitarile vor trebui sa vina de la parinte/reprezentantul legal;
  • Daca este vorba despre reprezentarea persoanelor decedate, va fi necesara prezentarea certificatului de mostenitor sau a unui certificat de calitate de mostenitor;
  • Daca este vorba de persoane varstnice sau cu diferite afectiuni sau interdictii, ce nu se pot reprezenta singure, va fi necesar sa prezentati documentul in baza caruia s-a decis reprezentarea de catre un tert( act instituire curatela, tutela, etc);
Imputernicirile emise sub semnatura privata unor persoane fizice si/sau juridice, prin imposibilitatea verificarii veridicitatii semnaturilor mandatarilor, aplicate pe asemenea inscrisuri, nu asigura suficiente garantii pentru protectia datelor personale ale persoanei vizate si nu vor fi luate in considerare.
OUG 90/2022

(acordarea unor facilități pentru creditele acordate de bănci și instituții financiare nebancare anumitor categorii de debitor)

Conform OUG 90 /2022 debitorii (persoane fizice si persoane juridice) care intampina dificultăți financiare în această perioadă, ca urmare a creșterii prețurilor în contextul crizei actuale, vor putea solicita amanarea ratelor scadente aferente creditelor pentru o perioada de la 1 luna pana la maximum 9 luni. Ordonanta a fost publicata in Monitorul Oficial in data de 29 iunie 2022, iar incepand cu data de 29.07.2022 se pot prelua solicitarile de amanare la plata a ratelor din partea debitorilor.

Conditiile de eligibilitate pentru amanarea ratelor

Se pot amana la plata doar creditele aprobate pana la data de 30 aprilie 2022. Sunt exceptate de la amanarea ratelor facilitatile de tip revolving, (linii de credit, carduri de credit, overdraft-uri), acordate atat debitorilor persoane fizice, cat si debitorilor persoane juridice. Debitorii pot beneficia o singura data de suspendarea obligatiilor de plata pentru fiecare credit acordat;

Pot fi amanate la plata doar creditele care nu au înregistrat restanțe în ultimele 6 luni înainte de data solicitării amanarii obligației de plată și nu înregistrează restanțe nici la data solicitării de amanare a obligațiilor de plată;

Sa prezinte declaratia pe propria raspundere cu privire la cresterea cu minimum 25% a cheltuielilor medii lunare, ca urmare a cresterii preturilor in contextul crizei actuale, in ultimele 3 luni anterioare solicitarii suspendarii obligatiilor de plata comparativ cu perioada similara a anului 2021;

Daca contractul de credit este semnat si de alti participanti la credit: codebitor, garant, fidejusor, dupa caz, este necesar si acordul acestora pentru solicitarea de amanare la plata.

Sa nu se afle in incapacitate de plata la data solicitarii suspendarii ratelor (adica sa nu fie in imposibilitatea de a-si achita obligatiile ajunse la scadenta) si nu a fost inceputa o procedura de executare silita de catre o alta banca sau alt creditor;

Sa nu beneficieze, la data solicitarii, de o solutie/un plan de restructurare a datoriilor agreat, de comun acord cu banca / creditorul, in ultimele 3 luni anterioare intrarii in vigoare a OUG privind amanarea ratelor.

Solicitarea si aprobarea amanarii ratelor

Clientii care intampina dificultăți financiare în această perioadă pot solicita amanarea la plata a ratelor scadente, acest lucru inseamna ca in perioada de amanare (maximum 9 luni), ratele scadente nu se mai platesc. Dupa expirarea perioadei de amanare, dobânda datorată aferenta sumelor scadente a căror plată a fost amanata, se capitalizează la soldul creditului existent. Capitalul astfel majorat se plătește eșalonat pe durata rămasă până la noua maturitate a creditelor, ulterior perioadei de amanare. Clientii care solicita amanarea la plata a ratelor trebuie sa ia in calcul ca dupa expirarea acestei perioade, vor plati sume lunare mai mari decat anterior, totodata, perioada creditului se va prelungi cu perioada de amanare.

In cazul in care solicitarea de amanare este eligibila si va fi aprobata de catre banca in conditiile legale, modificarea contractelor de credit potrivit prevederilor OUG 90/2022 se produce prin efectul legii, fara incheierea de acte aditionale.

In termen de 30 de zile de la data la care solicitarea de amanare la plata a fost aprobata, banca va notifica clientii cu clauzele contractuale modificate prin posta, la adresa declarata de client bancii.

Solicitarea de amanare se poate efectua prin urmatoarele canale de comunicare:

  • prin apelarea Serviciul Relatii Clienti prin apel inregistrat, la numarul de telefon 021 / 529 86 00, cu program de lucru: luni – vineri | 08:00  - 17:00.
  • In locatiile fizice tbi bank prin completarea solicitarii de amanare a ratelor si a declaratiei pe propria raspundere de micsorare a veniturilor. Consulta aici harta sucursalelor tbi bank.
  • prin email la adresa: ccc@tbicallcenter.ro
  • In format letric la adresa bancii: Strada Putul lui Zamfir, nr. 8-12, Sector 1, Bucuresti, catre tbi bank, in atentia Serviciului Relatii Clienti.

Modalitati de plata a ratei

Toate
NOU! Plata prin aplicatia tbi
Plateste-ti ratele simplu si rapid direct de pe telefon. Descarca gratuit aplicatia tbi din Google Play sau App Store.
Afla mai multe
Plata online prin mytbi
Oricand, simplu si rapid! Am creat o platforma speciala unde puteti plati ratele, in 3 pasi simpli, cu cardul personal (debit).
Afla mai multe
Plata recurenta prin mytbi
Metoda de plata „Plata recurenta” consta in plata lunara a ratelor de credit prin debitarea automata a contului de card.
Afla mai multe
La punctele de incasare PayPoint
Terminalele PayPoint sunt prezente aproape in orice punct comercial semnificativ.
Afla mai multe
Terminalele SelfPay
Plata la orice terminal SelfPay se va face prin scanarea codului de bare de pe documentul de plata.
Afla mai multe
Transfer bancar / Depunere numerar
Poti plati ratele prin transfer bancar sau depunere numerar.
Afla mai multe
subheader line subheader line
Contact
Program de lucru
Luni - Vineri
08:00 - 17:00
Sambata - Duminica
Inchis
Sediu Central
Bucuresti, Romania,
Str. Putul lui Zamfir, nr. 8-12, Sector 1
Informatii generale si locatii