


Intrebari frecvente
Ai nevoie rapid de mai multe raspunsuri? Click pe una dintre sectiunile de mai jos pentru a afla raspunsurile la cele mai frecvente intrebari.
Daca tot nu gasesti raspunsul la intrebarea ta, poti apela Contact Center la numarul de telefon 021 529 86 00 sau trimite un email la adresa ccc@tbicallcenter.ro.
Intrebari frecvente
-
Depozitul Online
-
Depozitul Simplu
-
Creditul de nevoi personale
-
Card de Credit
-
Reprezentare
-
OUG 90/2022
Deschiderea depozitelor online este complet gratuita! Ai 0 comision de administrare, 0 comision la incasarea sumelor prin transfer bancar din alte banci la tbi bank si 0 comision la retragerea in numerar sau prin transfer bancar a sumelor din depozit.
In functie de optiunea aleasa in momentul constituirii depozitului, sumele disponibile la scadenta vor putea fi retrase in numerar din agentiile tbi bank sau prin transfer bancar catre contul din care au fost initial transmise fondurile. Pentru retragerea in numerar a sumelor va trebui sa te prezinti personal la una dintre agentiile noastre din Bucuresti, Iasi, Constanta, Craiova, Timisoara, Oradea sau Pitesti.
Poti lichida depozitul in orice moment, urmand ca sumele disponibile sa fie retrase conform optiunii alese la constituirea depozitului - retragere in numerar intr-una din agentiile tbi bank sau transfer bancar. Lichidarea anticipata a depozitului atrage dupa sine aplicarea valorii dobanzii practicate de Banca la contul curent standard din ziua lichidarii anticipate, pentru perioada scursa de la data constituirii depozitului pana la data lichidarii acestuia. Dobanda astfel calculata se va impozita conform reglementarilor legale in materie, valabile la data platii dobanzii.
Poti deschide un depozit in EUR, USD sau LEI la oricare din agentiile tbi bank din Bucuresti, Iasi, Constanta, Craiova, Timisoara, Oradea sau Pitesti. Mai mult, poti aplica online pentru un depozit in LEI, completand o cerere in Platforma de Depozite.
Ai 0 comision de administrare pentru conturile standard, 0 comision la incasarea sumelor prin transfer bancar din alte banci la tbi bank si 0 comision la retragerea in numerar la data scadentei.
- vechime la actualul loc de munca: minim 3 luni neintrerupte
- varsta aplicantilor: de la 21 ani pana la 75 ani (varsta maxima a aplicantului la data finalizarii contractului de credit)
- venit minim lunar acceptat: salariul minim net pe economie
- pensia minima acceptata: 1000 lei
- actul de identitate in original
- acord ANAF / ultimul talon de pensie in original
- cerere credit de nevoi personale
- acord prelucrare date cu caracter personal
- acordul de consultare al Biroului de Credit
*In situatii speciale, tbi bank isi rezerva dreptul de a cere si alte documente in afara celor specificate mai sus.
Valoarea maxima pe care o puteti obtine este determinata de veniturile si cheltuielile lunare, precum si in functie de gradul de indatorare existent la momentul incheierii creditului, fara a depasi plafonul de 60 000 RON.
- TBI Bank EAD Sofia – Sucursala Bucuresti: RO67TBIB9311001900031103
La adresa de e-mail ccc@tbicallcenter.ro, sunand la Serviciul Relatii Clienti la numarul de telefon 021 529 86 00, sau in orice sucursala tbi bank.
- Daca este vorba despre o procura, aceasta va trebui sa fie autentificata la notar sau imputernicire avocatiala;
- Daca este vorba despre minori, solicitarile vor trebui sa vina de la parinte/reprezentantul legal;
- Daca este vorba despre reprezentarea persoanelor decedate, va fi necesara prezentarea certificatului de mostenitor sau a unui certificat de calitate de mostenitor;
- Daca este vorba de persoane varstnice sau cu diferite afectiuni sau interdictii, ce nu se pot reprezenta singure, va fi necesar sa prezentati documentul in baza caruia s-a decis reprezentarea de catre un tert( act instituire curatela, tutela, etc);
(acordarea unor facilități pentru creditele acordate de bănci și instituții financiare nebancare anumitor categorii de debitor)
Conform OUG 90 /2022 debitorii (persoane fizice si persoane juridice) care intampina dificultăți financiare în această perioadă, ca urmare a creșterii prețurilor în contextul crizei actuale, vor putea solicita amanarea ratelor scadente aferente creditelor pentru o perioada de la 1 luna pana la maximum 9 luni. Ordonanta a fost publicata in Monitorul Oficial in data de 29 iunie 2022, iar incepand cu data de 29.07.2022 se pot prelua solicitarile de amanare la plata a ratelor din partea debitorilor.
Conditiile de eligibilitate pentru amanarea ratelor
Se pot amana la plata doar creditele aprobate pana la data de 30 aprilie 2022. Sunt exceptate de la amanarea ratelor facilitatile de tip revolving, (linii de credit, carduri de credit, overdraft-uri), acordate atat debitorilor persoane fizice, cat si debitorilor persoane juridice. Debitorii pot beneficia o singura data de suspendarea obligatiilor de plata pentru fiecare credit acordat;
Pot fi amanate la plata doar creditele care nu au înregistrat restanțe în ultimele 6 luni înainte de data solicitării amanarii obligației de plată și nu înregistrează restanțe nici la data solicitării de amanare a obligațiilor de plată;
Sa prezinte declaratia pe propria raspundere cu privire la cresterea cu minimum 25% a cheltuielilor medii lunare, ca urmare a cresterii preturilor in contextul crizei actuale, in ultimele 3 luni anterioare solicitarii suspendarii obligatiilor de plata comparativ cu perioada similara a anului 2021;
Daca contractul de credit este semnat si de alti participanti la credit: codebitor, garant, fidejusor, dupa caz, este necesar si acordul acestora pentru solicitarea de amanare la plata.
Sa nu se afle in incapacitate de plata la data solicitarii suspendarii ratelor (adica sa nu fie in imposibilitatea de a-si achita obligatiile ajunse la scadenta) si nu a fost inceputa o procedura de executare silita de catre o alta banca sau alt creditor;
Sa nu beneficieze, la data solicitarii, de o solutie/un plan de restructurare a datoriilor agreat, de comun acord cu banca / creditorul, in ultimele 3 luni anterioare intrarii in vigoare a OUG privind amanarea ratelor.
Solicitarea si aprobarea amanarii ratelor
Clientii care intampina dificultăți financiare în această perioadă pot solicita amanarea la plata a ratelor scadente, acest lucru inseamna ca in perioada de amanare (maximum 9 luni), ratele scadente nu se mai platesc. Dupa expirarea perioadei de amanare, dobânda datorată aferenta sumelor scadente a căror plată a fost amanata, se capitalizează la soldul creditului existent. Capitalul astfel majorat se plătește eșalonat pe durata rămasă până la noua maturitate a creditelor, ulterior perioadei de amanare. Clientii care solicita amanarea la plata a ratelor trebuie sa ia in calcul ca dupa expirarea acestei perioade, vor plati sume lunare mai mari decat anterior, totodata, perioada creditului se va prelungi cu perioada de amanare.
In cazul in care solicitarea de amanare este eligibila si va fi aprobata de catre banca in conditiile legale, modificarea contractelor de credit potrivit prevederilor OUG 90/2022 se produce prin efectul legii, fara incheierea de acte aditionale.
In termen de 30 de zile de la data la care solicitarea de amanare la plata a fost aprobata, banca va notifica clientii cu clauzele contractuale modificate prin posta, la adresa declarata de client bancii.
Solicitarea de amanare se poate efectua prin urmatoarele canale de comunicare:
- prin apelarea Serviciul Relatii Clienti prin apel inregistrat, la numarul de telefon 021 / 529 86 00, cu program de lucru: luni – vineri | 08:00 - 17:00.
- In locatiile fizice tbi bank prin completarea solicitarii de amanare a ratelor si a declaratiei pe propria raspundere de micsorare a veniturilor. Consulta aici harta sucursalelor tbi bank.
- prin email la adresa: ccc@tbicallcenter.ro
- In format letric la adresa bancii: Strada Putul lui Zamfir, nr. 8-12, Sector 1, Bucuresti, catre tbi bank, in atentia Serviciului Relatii Clienti.